Musik-Welten in der Diakoniekirche Luther Mannheim

Am 15. und 17. Februar verwandelte das COMMUNITYartCENTERmannheim die Diakoniekirche Luther in der Mannheimer Neckarstadt-West in einen Ort der musikalischen Begegnung der ganz besonderen Art. Das choreografierte Konzert "Musik-Welten" unter der Leitung von Mike Rausch und Annette Dorothea Weber lud Musiker*innen der unterschiedlichsten Genres dazu ein, vermeintliche musikalische Grenzen zu überwinden und ein gemeinsames Gesamtkunstwerk zu schaffen.

Spannung und Ergriffenheit lagen in der vollbesetzten...

PROJEKTIDEEN GESUCHT ZUR STÄRKUNG DER BILDUNGSTEILHABE UND DER SELBSTORGANISATION VON SINTI UND ROMA IN DEUTSCHLAND

Die Stiftung "Erinnerung, Verantwortung und Zukunft" (EVZ) und die Freudenberg Stiftung stärken Roma und Sinti als Nachfahren einer Minderheit, die Opfer nationalsozialistischer Verfolgung war. Sie fördern Projekte in Deutschland für eine gleichberechtigte Bildungsteilhabe von Sinti und Roma.

Wir suchen Projektideen, die: • auf eine Verbesserung...
Demo­cratic culture

#netzrevolte, Foundation for Learning through Civic Engagement

The #netzrevolte project aims to combine democratic with digital education in schools, and strengthen democratic action capacities and powers of judgment among children and young people on the net.
Tahera Ameer, Projektleiterin
Anetta Kahane, Vorstandsvorsitzende
Christina Dinar, Projektleiterin
Anna Stein, Projektleiterin
Maren Düsberg, Geschäftsführerin RAA Sachsen

Media Service Integration

The Media Service Integration is an information platform for journalists aimed at contributing towards academically substantiated coverage themed around the issues of migration and integration.
Martin Wetzel, Geschäftsführer

Saxon Prize for Democracy

The Saxon Prize for Democracy is an accolade bestowed on initiatives that campaign against right-wing violence, for human rights, and for promoting a democratic civil society in Saxony.
Jasna Jašarević, Geschäftsführerin
Social inclusion
Prof. Dr. Yasemin Karakaşoğlu, wissenschaftliche Leitung
Steffi Kubik, Pädagogische Mitarbeiterin
Magdalena Weinsziehr, Projektleiterin

km2 of Education in Bernsdorf

One Square Kilometer of Education in Bernsdorf is a network of public and private-sector educational institutions, which enables children and young people to achieve individually successful educational biographies, on the basis of local needs and with the Pedagogic Workshop as a nodal point.
Sema Aslan, Leiterin Pädagogische Werkstatt
Vesna Lovrić, Senior Projektmanagerin

Education Coordination Center

The Education Coordination Center of the RAA in Hoyerswerda/East Saxony networks and synergizes all the local projects, institutions and sponsors involved in education, in order to improve the quality of the district’s system as a whole.
Ante Rašić, Projektleiter
Helga Nickich, Vorstandsvorsitzende

Digital Education, RAA Hoyerswerda/East Saxony

The Digital Education open-space project aims to open-mindedly explore the question of what comprehensive digital education might look like in a municipal context.
Who we are
The Freudenberg Foundation was set up in 1984 by partners of the Freudenberg & Co. KG company as an independent, civil-societal organization tasked with fostering education and peaceful co-existence.