Unite & Shine: Demonstration der Vielen in Mannheim

Unter dem Motto "Unite & Shine – für ein Europa der Vielen! Solidarität statt Privilegien! Die Kunst bleibt frei!" rief die Mannheimer Initiative "Die Vielen" am Samstag, den 18. Mai 2019 zu einer "glänzenden Demonstration" vom Wasserturm bis zum Alten Messplatz auf. Die Demonstration war Teil eines bundesweiten Aktionswochenendes der Kampagne "Erklärung der Vielen", bei der sich Kunst- und Kultureinrichtungen stadtweit oder regional für eine freie, solidarische Kunst zusammenschließen.

Das COMMUNITYartCENTERmannheim war gemeinsam mit Gerhard...

Re:publica 2019: Das, was bleibt.

Um Erkenntnisse über den Zwischenstand der digitalen Transformation und über Zukunftsvisionen einer liberalen Digitalgesellschaft zu erhalten, nahm die Freudenberg Stiftung an der jährlich stattfindenden Digitalkonferenz Re:publica teil, die größte europäische Konferenz ihrer Art. Vom 06.–08. Mai 2019 deckte sie durch 1000 Sprecher*innen in über 600 Sessions auf 500 Stunden Gesamtprogrammzeit ein breites Spektrum an Themen der digitalen Gesellschaft ab.

Zwischenstand: Aufräumen im Trollhaus "Digitalisierung...
Demo­cratic culture

#netzrevolte, Foundation for Learning through Civic Engagement

The #netzrevolte project aims to combine democratic with digital education in schools, and strengthen democratic action capacities and powers of judgment among children and young people on the net.
Tahera Ameer
Daniel Strauß
Chairman
Christina Dinar
Anna Mauz
Research Assistant
Maren Düsberg
Managing Director RAA Saxony

Media Service Integration

The Media Service Integration is an information platform for journalists aimed at contributing towards academically substantiated coverage themed around the issues of migration and integration.
Sandra Zentner

Saxon Prize for Democracy

The Saxon Prize for Democracy is an accolade bestowed on initiatives that campaign against right-wing violence, for human rights, and for promoting a democratic civil society in Saxony.
Dr. Constanze Jaiser
Social inclusion
Jens Walter
Deputy Project Coordinator
Michaela Urbitsch
Head of Division
Romeo Franz

Youth media project YEAD

The Young European (Cultural) Audience Development (YEAD) project encourages young people to exercise their right to cultural education and to discover for themselves film as a mode of expression.
Mirjam Zickerow-Grund
Director Pedagogic Workshop
Carmen Treppte

km2 of Education in Hoyerswerda

One Square Kilometer of Education in Hoyerswerda is a network of public and private-sector educational institutions, which enables children to achieve individually successful educational biographies, on the basis of local needs and with the Pedagogic Workshop as a nodal point.
Dr. Andrés Nader
Helga Nickich
Chairwoman

RAA Mecklenburg-Western Pomerania

The RAA Mecklenburg-Western Pomerania develops and supports on a state-wide basis projects for educational work with children and young people, so as to strengthen democratic culture and social cohesion in schools, youth work and the community.
Who we are
The Freudenberg Foundation was set up in 1984 by partners of the Freudenberg & Co. KG company as an independent, civil-societal organization tasked with fostering education and peaceful co-existence.